GestSEL - Service Auto

3 sfaturi pentru a crește loialitatea clienților service-ului tău auto

Una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă toți proprietarii de afaceri este fidelizarea clienților existenți. Deși poate fi tentant să te concentrezi pe creșterea numărului actual de clienți, este bine de știut că un număr decent de clienți constanți îți pot susține afacerea pentru o bună perioadă de timp. Ba mai mult, principiul lui Pareto (legea 80/20) ne vine în ajutor când trebuie să luăm o astfel de decizie de business. Regula spune că 20% din clienții pe care îi avem ne aduc 80% din venituri.

Așadar, un prim obiectiv ar fi găsirea celei mai potrivite metode de a-ți fideliza clienții existenți. Pentru o afacere de tip service auto, poate fi destul de dificil să faci acest lucru. Următoarele sfaturi te pot ajuta să crești loialitatea clienților tăi.

1. Încurajează interacțiunea 

La fel ca relațiile interpersonale, relațiile dintre clienți și afacere se mențin prin intermediul interacțiunilor. Comunicarea, fie ea directă sau indirectă le oferă clienților un imbold și îi face să se implice în discuție. Dacă afacerea ta nu este prezentă în mediul online și tu nu ții legătura cu clienții tăi, aceștia ar putea să simtă că nu există o relație atât de apropiată.

Oamenii simt nevoia permanentă de a relaționa cu afacerile pe care le frecventează și vor să se conecteze cu ele. Există diferite aplicații sau platforme de socializare unde poți posta mesaje. Mai mult, tot prin intermediul lor poți să ceri feedback.

Tratează-ți clienții ca fiind parte din familie și cu siguranță și ei vor face la fel. Ține cont de părerea lor și nu uita să îți ceri scuze dacă faci vreo gafă. Așadar, răsplata va veni numaidecât din partea lor. Ca rezultat, vor fi clienți fideli service-ului tău mult timp de acum încolo.

2. Fă ceva special, ceva neașteptat 

Chiar dacă ai o afacere de tip service auto poți face un gest neașteptat pentru clienții tăi. Spre exemplu, poți să le oferi un cadou simbolic sau cel puțin un mesaj de ziua lor de naștere. Trimite-le un cupon de reducere cu ocazia onomasticii.

Caută moduri de a le arăta clienților cât de mult îi apreciezi și ei îți vor recomanda service-ul și altor persoane. Oamenii simt nevoia să împărtășească cu alții experiențele memorabile. Este datoria ta să găsești gestul care să îi impresioneze.

Fii empatic cu clienții service-ului tău auto și află ce nevoi au și cum le poți tu îndeplini prin serviciile pe care le oferi. În funcție de aceste nevoi poți să iei decizii mai bune de business.

3. Pune la punct un program de recompense cu ajutorul unei aplicații software

În general, clienții își doresc să fie observați și apreciați – iar clienții service-ului tău auto nu fac excepție de la această regulă. Unul dintre cele mai bune moduri de a crește loialitatea clienților este prin intermediul unui program de recompense. Poți face acest lucru cu o aplicație software completă ca SelectSOFT Service Auto.

În funcțiile de criteriile pe care dorești să le setezi îți poți surprinde clienții cu diverse discount-uri și promoții. De exemplu, la 5 reparații efectuate în decurs de X luni/ani, ai un discount de X% la următoarea intervenție. Sau îi oferi un consumabil gratuit. Dat fiind că o aplicație software completă îți oferă posibilitatea de a vedea fișa completă a unui client, inclusiv istoricul reparațiilor, îți va fi ușor să oferi exact recompensa potrivită.

Dacă ai un client care cumpără cu regularitate același produs, spre exemplu ulei pentru motor, poți crea o recompensă specială pentru el. De exemplu, îi poți oferi un produs gratuit. Având la îndemână toate datele și istoricul clientului, imaginația ta e limita sistemului de recompense pe care îl stabilești. O aplicație software completă îți va ușura modul de aplicare al oricărui sistem.

Aplicația software SelectSOFT  Service Auto integrează toate aspectele afacerii tale – de la prima reparație până la controlul stocului și generarea notelor de recepție sau a inventarului.

Acestea sunt doar câteva moduri prin care un proprietar de service auto își poate fideliza clienții. Construirea unui program de fidelizare durează timp, implicare și deschidere către tehnologie. Înțelegerea nevoilor clienților, crearea unei legături strânse cu aceștia și răsplătirea acestora sunt cheia succesului unui service auto.