Retail

4 moduri în care te ajută un software gestiune stocuri

Când vine vorba despre deținerea unei afaceri, există multe avantaje pentru tine ca antreprenor. Poți face ceea ce îți place în fiecare zi, îți servești clienții cum preferi tu, în funcție de propria ta viziune și ești propriul tău șef. Odată cu aceste avantaje vine și o listă întreagă de responsabilități. Găsirea celor mai buni furnizori, încheierea rapoartelor, inventare și multe alte sarcini care îți dau bătăi de cap. 

Din fericire, trăim într-o perioadă în care tehnologia intervine în munca noastră de zi cu zi și ne face viața mai ușoară. În cazul unei afaceri care are un rulaj de marfă, un exemplu concret este o aplicație software gestiune stocuri. Adică o soluție informatică care, odată implementată în afacerea ta, te ajută să:

  • o administrezi mai bine;
  • îți crești vânzările;
  • să îți conduci echipa eficient;
  • îți gestionezi inteligent stocurile de produse. 

Lista de motive pentru care ar trebui neapărat să folosești un software gestiune stocuri e foarte lungă. Totuși, ne-am oprit asupra a 4 motive pe care le dezvoltăm împreună: 

1. Ai o evidență clară și corectă a stocului

Este foarte important să știi în fiecare moment ce produse ai disponibile pe stoc. De ce? Pentru că eviți riscul de a rămâne fără un produs pentru care ai cerere mare. Eviți riscul de a avea supra-stoc la un produs pe care nu reușești să îl vinzi. Mai mult, dacă ai produse perisabile, trebuie să știi când e momentul să le incluzi într-o promoție pentru a le vinde repede. 

Cu un program gestiune stocuri, îți poți administra comenzile de la furnizori în funcție de vânzările dintr-o anumită perioadă. Astfel, cumperi exact cât ai nevoie pentru a vinde tot la capacitate maximă.

2. Îți crești profitul

Optimizarea afacerii tale cu un program gestiune stocuri îți crește profitul și te ajută să lucrezi mai eficient. Lucrul acesta este demonstrabil din mai multe perspective.

În primul rând, atunci când îți alimentezi stocul cu produse pentru care există cerere mare, sigur că și rulajul de marfă va crește. Deci vor crește și vânzările. Atâta timp cât depozitul ți-e ocupat cu produse care stau pe rafturi luni întregi și tu nu îți dai seama de asta, creezi un blocaj care pune frână vânzărilor. 

În al doilea rând, un soft de gestiune stocuri preia din sarcinile angajaților, astfel că ei se pot ocupa de alte activități productive pentru afacerea ta. O soluție software de acest tip se bazează foarte mult pe automatizare. Astfel, recepția produselor se face mult mai repede și mai ușor decât înainte. La fel se întâmplă și cu generarea listei de inventar și cu emiterea de rapoarte de vânzări. Asta înseamnă că se preia presiunea unor taskuri repetitive de pe angajații tăi. Ei se pot ocupa de alte lucruri care îți cresc direct profitul

3. Ai inventar perfect de fiecare dată

Realizarea inventarului este unul dintre acele procese care necesită timp și presiune ca totul să iasă bine. Inventarul de la sfârșitul anului poate deveni o grijă în minus dacă te bazezi pe un software gestiune stocuri eficient. Cum? Simplu! Recepția produselor se face prin scanare, și nu prin adăugare manuală, astfel stocul este încărcat corect de fiecare dată. Lista de inventar este generată automat și este bazată pe recepțiile, vânzările și retururile de la ultimul inventar până în prezent. Practic, știi exact câte produse trebuie să ai în stoc. În ziua inventarului tu doar trebuie să le scanezi și să le numeri. De la sine înțeles este că inventarul durează mult mai puțin decât ar dură fără o soluție software pe care să te bazezi. Astfel, activitatea nu îți va fi blocată zile la rând, iar tu vei putea să reiei vânzările în timp util. 

Dacă ai o afacere cu mai multe puncte de lucru răspândite în mai multe zone/orașe, un program de gestiune stocuri te va ajuta să le controlezi pe fiecare în parte, chiar și de la distanță. Vei cunoaște în detaliu situația încasărilor și performanța echipei tale accesând rapoartele generate automat de soft.

4. Îți controlezi afacerea de la distanță

Un program gestiune stocuri cum este SelectSOFT Gestiune Stocuri oferă în mod opțional antreprenorilor modulul Mobile Manager care permite controlul total al afacerii, chiar și de la distanță. Poți accesa rapoarte sau situații direct de pe telefonul mobil. Astfel, îți poți face o idee clară despre situația afacerii tale. Având în vedere că managerii au responsabilități care nu le permit să fie prezenți la birou de fiecare dată, aplicația mobilă oferă securitate sporită. Ea permite transferul rapoartelor în alte aplicații de contabilitate și oferă avertizări în funcție de limitele setate.

Aplicația dedicată managerilor le oferă posibilitatea de a efectua reduceri sau majorări de preț direct de pe telefonul mobil. Soluția informatică e intuitivă, fluidă și ușor de folosit. 

O soluție eficientă de gestiune a stocurilor achiziționată direct de la dezvoltator se pliază cu ușurință pe specificul oricărui tip de afacere. Ea este personalizată în funcție de nevoile curente de business. Dacă vrei să afli mai multe sau vrei să vezi dacă SelectSOFT Gestiune Stocuri ți se potrivește, ne poți contacta oricând la comercial@selectsoft.ro pentru un demo gratuit.