Studii de caz

Cum reduci pierderile de stoc cu aplicația software potrivită

Implementarea unei aplicații software complete care sprijină ecosistemul de vânzare și controlul stocurilor în magazinul de specialitate Gourmet.

DESPRE CLIENT 

Gourmet este o locație emblematică ce atrage consumatorii de preparate de specialitate cu una dintre cele mai atractive vitrine. În spatele vitrinei însă găsești o echipă dedicată de specialiști, cu experiență masivă în alimente rafinate, brânzeturi, vinuri atent alese, preparate din carne și multe alte bunătăți. Cu o vechime de câțiva ani pe piața din oraș, locația încântă papilele gustative ale clienților și oferă inspirație culinară inedită, indiferent de ocazie. 

PROVOCAREA

Gourmet are o varietate incredibilă de produse importate din toată lumea. Fluxul de marfă este foarte mare, iar stocul este în permanență foarte divers. Prin urmare, echipa a avut nevoie să realizeze o vânzare corectă, fără erori de orice tip și controlul stocurilor. 

Gourmet a resimțit nevoia de control riguros al stocului datorită gradului mare de perisabilitate a anumitor produse. Majoritatea produselor de specialitate au un termen de valabilitate destul de redus. Și-au dorit să controleze erorile de natură materială ca să evite pierderile de natură financiară. 

Dat fiind specificul aparte al produselor comercializate, Gourmet și-a dorit să aibă acces la situații și rapoarte complexe. Acestea îi ajută să controleze suplimentarea de produse cu cea mai mare trecere la clienți, pentru profitabilitate maximă. 

SOLUȚIA

Pentru a răspunde tuturor nevoilor pe care Gourmet le-a resimțit, am propus și implementat soluția software completă formată din SelectSOFT POS Magazin și Gestiune Stocuri

Magazinul Gourmet era deja dotat cu echipamente specializate care sprijină o vânzare fluidă: sisteme POS,  scannere și cântare. În urma implementării soluției, echipamentele au fost interconectate cu ajutorul aplicației software.

Cum funcționează procesul de vânzare? Clientul alege un produs care necesită cântărire. Operatorul de vânzare îl pune pe cântar și alege produsul dorit. Instantaneu este generată o etichetă care conține toate detaliile produsului, dar și un cod de bare care se lipește pe ambalaj. Vânzătorul scanează apoi codul de bare. Apoi toate detaliile produsului sunt preluate automat pe POS, pentru a fi adăugate bonului fiscal. 

În cazul produselor care nu necesită cântărire, cum ar fi băuturi sau alimente ambalate, operatorul scanează codurile de bare de pe etichete, iar produsele se adaugă automat listei de vânzare. 

Am eliminat astfel în totalitate erorile de vânzare, și am automatizat o parte din procese. 

Gourmet oferă clienților și produse de panificație fabricate după rețete proprii. Prin implementarea aplicației software am reușit să controlăm stocul materiei prime și să diminuăm pierderile de natură materială. Cum? În sistemul aplicației software a fost introdusă fiecare rețetă personalizată. Astfel, în momentul vânzării, aplicația va scădea automat stocul materiei prime. Rezultatul? Control perfect al stocurilor și al pierderilor de natură materială. 

Controlul stocurilor este făcut acum prin aplicația software de gestiune stocuri. Procesul de recepție marfă se face prin scanarea codurilor de bare. Aplicația software înregistrează vânzările și încasările. Mai mult, oferă posibilitatea de a seta stocuri minime. Drept urmare aprovizionarea este făcută corect și în raport cu cererea consumatorilor. Managerului are acum posibilitatea de a urmări mișcările de stoc și evoluția afacerii îndeaproape. Pe baza datelor, poate decide când și cu ce produse e oportun să suplimenteze stocul sau portofoliul de produse. 

Am ajutat la creșterea profitabilității Gourmet prin asigurarea accesului la o suită complexă de rapoarte și situații detaliate care ajută la urmărirea evoluției afacerii. Rapoartele sunt actualizate în mod automat și redau situația vânzărilor și încasărilor din magazin. Astfel, managerul știe exact ce se vinde cel mai bine și înspre ce tip de produse ar avea piața deschidere. 

Dashboard-ul aplicației software oferă o viziune de ansamblu asupra afacerii dintr-o singură privire. Practic, aici sunt disponibile rapoartele de interes pentru manageri prezentate sub formă de grafice ușor de înțeles

De asemenea, am oferit acces la aplicația Mobile Manager destinată administratorilor Gourmet. Acum ei pot primi informații legate de afacere chiar dacă nu sunt prezenți în locație. Pot consulta prin intermediul telefonului detalii legate de situația vânzărilor, încasărilor și a plăților. În plus, află detalii despre cantitatea de stoc existent, baza de date a partenerilor și pot chiar să realizeze inventarul. 

REZULTATUL

Gourmet și-a fluidizat procesul de vânzare și a eliminat complet erorile din el. Noul proces a contribuit la creșterea profitabilității afacerii, dar și satisfacției clienților. Managerii controlează afacerea chiar și de la distanță, iar clienții se bucură, pe lângă produse de specialitate, de o experiență memorabilă de servire.